Thursday, January 6, 2011

Hadiah untuk mak

wlupun blum posting lg mcm2 angan2 dh aku dok berangan...
nk beli itula,ini la,apa2 la dn segala-gala nya...haha
padahal gaji pon xda lagi...
tengah dok angan2 tu, aku ada jgk trlintas nk buat rumah kt mak...
sbbkan rumah yg ada skrg ni xelok sgt...kalau hujan ja tirih sna tirih sni...
kesian jgk kt mak kena asyik tahan besen ja stiap kali hujan...
ada skali tu smpy katil pn basah...waktu tu aku dok di kelantan..
Ya Allah,Kau saja yg taw perasaan aku time mak aku bgtaw tmpt tidoq dia basah...
mmg x tenang aku,ingt kesian sgt kt mak n anak sedara...
yala..rumah yg ada skrg ni hasil usaha arwah ayah yg buat...dia buat pon guna barang2 second hand ja...
barang2 yg org dh buang utk buat rumah sbb time tu kami susah sgt...bajet pon kena la save skit..
arwah ayah x mampu nk buat rumah yg elok sbb kami 5 beradik masih belajaq...
ingt waktu kecik2 mmg susah sgt...mgkin sama mcm org lain jgk...ada jgk sejarah hidup msing2...
sambung pasal crita td...
jadi...aku ingt bila kerja nti aku nk tmbh sikit duit aku dgn arwah ayah tinggal  utk buat rumah kt mak....
aku nk hadiahkan kt mak sbuah rumah yg selesa...
semoga Allah pnjgkn umuq aku dn bg kesempatan utk aku berbakti pd mak selagi mak aku ada...
insyaAllah kalau sempat aku nk hadiahkan rumah tu thun ni jgk..pada hari jadi mak 07/08/2011...:-)



7 comments:

  1. hadiah kita sama.
    timi pun nak bagi mak benda yang sama...
    semoga niat kita terlaksana, aminn....

    ReplyDelete
  2. Qad... wah terharu aku baca entry ni... bangga pun ada. Syukur Allah bg kesempatan insan macam ang ni... semoga segala cita-cita dan hasrat murni ang tu akan terlaksana... insya-allah...

    ReplyDelete
  3. sem0ga Allah permudahkan niat baik hang.....hang kena slalu baca entry ni....sebagai reminder janji hang...takut2 nnt dh dpt gaji, lain plk yg hang buat dulu....huhuhu....

    ReplyDelete
  4. salam.. hadOi.. trharu plk bace n3 nie qad..
    pape pOn.. semOge ianya dpt mnjd realiti.. insyaallah..

    ReplyDelete
  5. wei, sayu kot.. arwah abah aku meninggal ms aku form 4.. la ni dh msk 8 thn dh.. aku blaja mengenali org2 yg xde ayah ni sgt btggjwb.. x caya, tgk ko.. tgk dude.. tgk aku.. *aku msk gok.. kikiki.. tp btol la.. anak yatim tend to really appreciate their mother more and try hard to always make their mother happy.. tiap kita punya impian utk ibu msg2.. hope impian kita sume akan tcapai..

    ReplyDelete
  6. insyaAllah...thnx smua...just nak kongsi pesanan dr sorg lctrur kita...cik rozi...dia cakap:

    "Bahagiakan lah ibu kerana pasti doanya tidak putus buat kita sehingga keakhir hayat."

    "......pasti gaji yang diterima menjadi semakin berkat kerana separuhnya untuk ibu.
    Selepas kahwin pun kita sebagai lelaki kena letak ibu sebagai no 1 walaupun sudah mempunyai isteri dan anak kerana itulah tanggungjawab kita sebagai anak lelaki."...:-)

    ReplyDelete
  7. wah...qod...terharu aku baca hang punya entry... aku pernah p umah qad... xpa semua tu biasa ja...janji family hang bahagia senang sam-sama suah pon sama.... teruskan perjuangan hang qad...aku caya hang leh buat....

    ReplyDelete